Khamis, 28 Ogos 2014

DIY Jubah blink...blink...

Hye! Semekom! 

Once in a blue moon, kata org puteh... begitu la jugak diibaratkan dengan belog aku ni. Suka...aku dtg tulis, tak suka terbiar sepi je an. 



Hiks! Tu..tu...aku nak buat jubah blink blink katanya. Orang kedekut nih, semua nak buat sendiri padahal bukan pandai sangat pun. Hehehe Julung-julung kalinya nih jahit dress jubah. Sebelum ni baju kurung pernah la. Kalau nak ikutkan senang jahit jubah neh. Straight je potong (tapi aku buat ade pinggang sket) dia. Pastu jahit pun straight jugak pegi dia. Tapi, dah nama pun first time buat, ade la dugaan dia. Jap-jap lupa nak jahit mana dlu... tangan dulu ke, sambung dada ngan kain bawah dulu ke? Hmm...confuse aku! Hahaha 

Memula lukis pola bagai, potong kain pastu nak gi jahit tepi, pastu cari sequin lace blink blink tu.... Jenuh wey cari sequin lace tu. Memusing merata, dari KL ke Shah Alam. Yang benarnye, ade je tapi nak cari murah punya pasal. Haha. Memula tu tengok kat Kedai Bunga Reben jalan TAR, mmg tau kat situ ade sebab pernah ternampak. Sampai dah kedai boleh plak habis stock. Hampa mokcik:( Sampai ke Jakel cari, semua mahai kot. Nak beli setengah meter je. Haha. 

Pastu aku gi jahit tepi kat PKNS Alam, dah kena komplen plak ngan auw auw  tokey kedai tu. Dada ni macam tak muat je, zip kenapa tak buat kat belakang, boleh ke masuk leher ni. Yang Encik Ahmad kat sebelah boleh plak melayan, angin sungguh mokcik. Rajin plak dia nak komen bagai, padahal dia tak tau pun aku nak buat ape. Haaaa! Hate you auw auw! 

Setakat ni progress dah 70%. Dah try dah pon. Boleh je masuk leher tu. Hahahha! Naik balik keyakinan diri. Masa auw auw tu komen hari tu aku dah down dah. Mcm dah malas dah. Nasib teruskan gak projek baju murah tu. Nanti dah siap, dah pakai boleh post gambar kat sini pulak. Hiks:P

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima Kasih Daun Keladi, Next entry komen la lagi ^_^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...