Rabu, 14 Januari 2015

Sate Minang

Assalammualaikum..

Eh eh entry pasal makanan plak. Hehehe. Actually, bukan 1st time merasa sate minang ni. Malam semalam masuk kali ke tiga dah. Tapi, akhir-akhir ni baru mengenali sate minang nih. Kalau tak sate Haji Samuri jer. Hiks:)

Makan dekat kedai selalu Shafiq melepak... kat Kayu Ara, Damansara. Dia la yang kenalkan aku dengan sate ni. Tak pasti pulak ni sate minang version yang mana, tapi Shafiq bagitau ni lah sate minang, tak sama macam sate yang biasa kita makan. Seperti biasa, aku akan order sate kambing. Ape yang lain sate minang ni dengan sate biasa yang kita makan tu, pada tekak aku ialah kuah kacangnye. Kuah kacangnye ade sambal dalam tu. Bukan sambal merah, tapi nampak macam sambal belacan pun ade. Hahaha! Boleh tahan pedas la jugak. Orang yang macam aku yang suka pedas nih takde hal lah. Pastu kuah sate tu dia tak diasingkan, dia tuang sekali atas sate tu. So, menikmati sate dengan limpahan kuah kacang bersambal. Tak sedar 5-6 cucuk aku telan. Hehehe


Gambo sate comot ni Shafiq yang ambik. Dah masuk perut 3-4 cucuk baru nak ingat ambik gambo.  Huhuhuhu

4 ulasan:

  1. Tengok gambar ni pagi-pagi dan mengidam sate. Sedapnya.

    Btw jom singgah blog, sy ada second GA contest sy anjurkan :)
    http://chenta-shima.blogspot.com/2015/01/mini-ga-by-ema-hasan.html

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hai Shima. Wahhh GA lagi yer. Ok InsyaAllah nanti kita dtg melawat k:))

      Padam
  2. Salam... di Johor pun ada sate berkuah sambal jugak tapi rasanya kalau termasuk nama minang tu dalam nama sate, saya boleh bayangkan kepedasan nya... saya tak tahan pedas minang... power tu... (teringat Siti Tanjung Perak dalam cerita Tunang Pak Dukun.... hehehe)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Waalaikummusalam:)) Haah pedas! Mmg style sate minang yg pedas2 eh.

      Padam

Terima Kasih Daun Keladi, Next entry komen la lagi ^_^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...