Selasa, 17 November 2015

Cerita Vitamin Shaklee & Pisang

Assalammualaikum... 

Tengok tajuk pun dah tau nak cerita ape kan. Hehehe! Saya start ambik vitamin dari Shaklee ni masa minggu ke 6-7 macam tu. Mula-mula dulu saya macam murung teruk jugak la. Tak tau nak cakap murung ke, penat ke ape ke. Tapi memang bila lepas waktu keje, balik rumah saya memang tak bermaya. Macam kat entry sebelum ni, antara sickness yang saya alami, tak suka balik rumah. Huhuhu! Dari situ saya rasa saya perlu ambik vitamin tambahan lain, dah la saya ni tak suka makan sayur, buah-buahan pun jarang. Saya banyak baca pengalaman orang lain yang ambik vitamin shaklee ni masa awal pregnant sebagai makanan tambahan. So saya pun roger kawan yang jadi dealer. Dia suggest kat saya Vitalea, B Complex, Vitamin C & Ostematrix untuk trimester pertama ni. Semua tu sy beli kecuali B Complex... sebabnya saya dah makan folic acid yang klinik bagi

Dapat vitamin tu, excited habis. Tak terfikir langsung yang diri sendiri nih susah nak telan pil. Ingatkan boleh telan panadol dah habis teror dah. Hahaha! Cuba telan Vitalea... hampeh! Ke sinki perginya. Huhuhu! Pastu saya dah macam risau, macamana nak telan semua vitamin tu, mahal kot beli:'( Pastu saya terpaksa la guna bantuan pisang. Hahaha! Alhamdulillah, berjaya. So, bermula la rutin saya nak makan vitamin kena ada pisang. Huhuhu. Sampai hari ni saya makan vitamin-vitamin tu dengan bantuan pisang. Kalau tak memang saya tak boleh telan. Tersekat kat tekak pastu buat saya mual dan muntah. 

Perubahan lepas ambik vitamin tu semua? Entahlah, saya sendiri tak perasan. Masa saya pegi check-up saya ada bagi tau nurse yang saya ambil semua vitamin tu, nurse kata ok. BP saya pun takde masalah so takpe kalau saya terus nak ambil vitamin tu. Dalam masa saya still ambik vitamin yang klinik bagi.






Vitamin Shaklee saya! Botol besar isi dia pon besar jugak sampai tak boleh nak telan. Huhuhu!

Pisang pembantu saya menelan vitamin-vitamin di atas. Pisang cantik ambik dari pakcik Google.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima Kasih Daun Keladi, Next entry komen la lagi ^_^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...