Jumaat, 13 Mei 2011

Kau Pergi jua Sahabat....

11 Mei 2011, perginya seorang sahabat…teman suka dan duka – Noor Fadillah Mohd Isa, Al-Fatihah...

Lebih kurang 8.09 pagi aku terima call dari Arif bf Ila, masa tuh tgh drive dah nak sampai kat office dah pun. Bila tgok call Ariff masuk hairan gak...tertanya-tanya dalam hati kenapa pagi sangat dia call sebab tak pernah pun pagi-pagi begini aku terima call dari dia. Walau kehairanan button answer aku tekan jugak. Aku dengar suara Arif macam biasa, dia bertanya aku dimana, ada berita tak baik katanya. Bila dengar macam tuh aku dah mengeletar. “Kawan baik u dah takde” Aku masih blur. Dua kali dia ulang, “Ila dah meninggal, accident!” Ya Allah, tangan ku mengeletar, betul ke apa yang aku dengar! Tapi bila Arif cerita yang Ila accident, dan papa Ila sendiri nampak dan berada di tempat kejadian, aku akur…berita yang Arif sampaikan adalah benar. Dan yang pergi meninggalkan dunia ini adalah kawanku Ila.

Sedar-sedar aku dah smpai depan office, aku park kat tepi. Org pertama aku call Ain, pada mulanya Ain pun tak percaya, tapi agaknya bila dia dengar aku menangis, dia juga akur. Dalam kepala aku cuma fikirkan Ain dan Izzard. Bila kedua-dua mereka aku beritahu dan kami bersetuju untuk ke Tapah, nak tengok arwah buat kali terkahir.

Aku dan classmate yang lain-lain sampai di tapah dalam pukul 12 lebih. Kami tak sempat nak menatap arwah buat kali terakhir. Kami sampai, bacaan talkin baru nak dimulakan. Lepas selesai pengkebumian kami singgah di rumah arwah….

Air mata tak putus-putus mengalir, apatah lagi melihat anak arwah yang masih belum mengerti apa itu kematian dan kehilangan....

Kalau sebelum nih aku dan kawan risau kami takkan bersama lagi untuk sem 3 nanti sebab Ila dah bertukar kerja ke Perak, tak sangka kami betul-betul kehilangan arwah. Air mata sebab arwah abah pergi masih belum kering lagi, sekali lagi aku diduga dengan sebuah lagi perpisahan abadi. Tak sampai setahun kami saling mengenali tetapi dia antara kawan-kawan rapat yang aku ada. Berkongsi masalah, suka dan duka. Kadangkala bergurau, bertekak dan ketawa bersama-sama. Semua tuh hanya tinggal kenangan. Ila, akan kami kenang selama-lamanya. Hanya doa dapat kami iringkan… ;(  Al-Fatihah!

Antara kenangan yang tercipta bersama arwah....



Raya tahun lepas...Ila masak, kami makan. Tahun nih, kenangan spt ini takkan berulang!


Gambar hasil tangan Ila! Lepas nih gambar-gambar kami takkan jadi cantik macam nih lagi dah;(


Kehilangan demi kehilangan aku lalui!...Ya Allah, tempatkan arwah sahabatku dan arwah abahku di kalangan orang-orang yang beriman dan beramal soleh. Amin...

3 ulasan:

  1. sabar dan terus bersabar...
    Hya itu yg sy mampu kak...ujian demi ujian yg saya terima. sy harap di sebalik ujianNya, DIA berikan saya sedikit kekuatan dan kesabaran untuk terus melangkah...

    BalasPadam
  2. alfatihah juga drp saya...moga2 roh mereka akan ditempatkan bersama2 dgn org2 yg beriman...amin

    BalasPadam

Terima Kasih Daun Keladi, Next entry komen la lagi ^_^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...