Sabtu, 24 Mac 2012

Nyanyian yang mengejutkan penonton...

As Salam...

Pagi tadi masa tgh explore FB ternampak sepupu post video neh. Cepat aje tangan click kan. Subhanallah, rasa syahdu sungguh mendengarkan nasihat kat dalam video tuh. Lelaki kat dalam video tuh adalah Gadour L'artistou, seorang penyanyi Tunisia. Hingga ke saat ini aku asyik mengulang mainkan video tuh. Tak tahu nak gambarkan bagaimana perasaan syahdu dan insaf ini.

Cuba juga google kisah disebalik video ni, tapi tak jumpa plak. Lebih kurang yang aku faham dari video neh, mungkin.... Gadour, secara spontan diminta menyanyi dan penonton terkejut sebab tak sangka plak yang dia menyanyikan lagu tersebut. Dalam rancangan tuh ade je penonton-penonton yang tak bertudung termasuk salah seorang pengacara perempuan. Gambar dorang yang kelihatan dalam video nih semua diblurkan mukanya. Tak tahulah tahap terkejut dorang macamana sebab ade je yang bertepuk gembira selepas Gadour nih menyanyi...

Aku share video neh kat fb & tag kat adik aku sorang tuh dengan harapan dia rasa apa yang aku rasa. Tapi hampeh aje, komen mintak orang doakan dia. Doa orang dah banyak kot, sendiri je belum doa lagi. Aku nasihat apa yang patut, walau aku sendiri bukan yang terbaik tapi aku mencuba untuk menjadi baik. Apa yang terlontar di sebalik nasihat dalam video tersebut membuat aku terkesan. InsyaAllah, semoga juga menjadi ikhtibar kepada semua.


"Wahai saudari jangan terpedaya hasutan syaitan
Sesungguhnya kewajipan hijab datangnya dari Tuhan kita Yang Maha Memberi
Kita telah mendengar kata-kata yang ajaib dari saudari kita
ungkapan mereka tidak menyenangkan tentang hijab
mengatakan diantara pakaian yang hitam gelap
bagaikan diikat khemah di atas tengkuk
kononnya mereka mengajak untuk membebaskan para gadis, lalu ditulis tentangnya di dalam buku 
mereka melakar cara berhias yang kononnya tidak akan merugikan para pemuda
Wahai saudariku inilah lolongan pembenci umpama serigala
maka nerakalah seburuk-buruk tempat pembalasan bagi orang zalim
Allah akan membentangkan segala kezaliman mereka di hari perhitungan
Dan syurgalah sebaik-baik tempat kembali"


Sumber Rujukan







Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima Kasih Daun Keladi, Next entry komen la lagi ^_^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...