Ahad, 31 Januari 2016

Check-up 10 Minggu - KK Kelana Jaya

Hi Assalammualaikum...

~14/09/2015 - Rabu~

Ini adalah check-up kedua since yang pertama masa mula-mula buka pink tu. Kan sebelum ni aku cakap nak tukar ke KK Kelana Jaya sebab dekat dengan tempat kerja. Maka, 2nd appoinment terus aku ke KK Kelana Jaya je. 

Kat KJ aku dalam kategori luar kawasan. So, bila luar kawasan lambat sikit la kan dorang panggil. Huhuhu. Bila dah dipanggil kena timbang berat then buat urine & check HB. Dekat lab bagi buku pink dorang bagi bekas untuk buat urine. Dah setel dia akan panggil then cucuk hujung jari untuk check HB. Setel baru jumpa nurse. Masa kat sini la slack sikit, sebabnya orang makmal situ tersilap. Dia suruh aku pegi makmal sebelah untuk test darah. Aku pun mengikut aje. Tunggu kat situ aje 1 jam lebih. Huwaaaa! Bila masuk aku bagi buku pink orang kat situ tanya aku nak buat ape ni. Aku cakap la nak buat test darah. Pastu dia cakap eh ni dah ade sambil tunjuk buku pink aku. Aku pun terpinga-pinga keluar pegi balik kat lab 1st tadi. Aku cakap dorang kata tak payah buat sebab dah buat. Pastu akak lab tu pun selak-selak buku aku then cakap ok lah. Boleh terus pegi jumpa nurse. Grrrrr! Kenapa memula tadi kau tak selak-selak buku tu. Aku rasa nak menangis kat situ:( Dengan hati berbuku pegi balik kat kaunter ibu & anak  memula tadi letak buku pink dalam bakul. Kat situ lagi kena tunggu dekat 2 jam. Aku rasa nasib aku memang tak baik kalau ke KK. Aku dah bebel-bebel kat husband pasni tak nak check-up lagi kat KK. Huhuhu! 

Then sampai nombor aku dipanggil, masuk jumpa nurse. Macam dekat Puchong jugak, sembang-sembang dengan nurse... Tanya sihat tak, pastu tanya selera makan, pastu tanya kenapa tukar check-up kat sini, bla bla bla.... tak sampai 20 minit settle. Tunggu next appoinment plak. Next appoinment patut 12/10 tapi aku kena datang 1/10 sebab urine aku kotor. Nurse kata tak banyak tapi kena jumpa doktor jugak. So, pukul 8 pagi 1/10 datang lagi. Nurse kata kejap je, so tak payah ambik cuti. Tu yang dia bagi waktu paling awal dekat aku. Aku nak percaya ke tak ntah. Hahahaha

Habis sudah sesi check-up aku kat Klinik Kesihatan Kelana Jaya untuk hari tu.So, lepas ni kalau aku still ada hati nak check-up kat KK aku akan datang kat sini je sampai bersalin.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima Kasih Daun Keladi, Next entry komen la lagi ^_^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...