Ahad, 24 Januari 2016

Cheese kek meleleh, Nasi daun pisang & Mee bandung ketam

Hye & Assalammualaikum,

Masa mengandung ni selain rasa tak best sebab sickness tapi ade part lain yang best. Makan!!! Haa masa ni la cakap la nak makan ape semua mesti dapat. Hihihihi! 

Sepanjang dah masuk 29 minggu ni so far aku takde mengidam ape-ape sangat. Teringin-teringin tu ade la. Itupun takde tahap kronik sampai kena dapat masa tu jugak. Bertuah suami dapat bini baik macam ni. Bhahahaha! 

Kawan aku pernah cerita masa dia mengandung dia mengidamkan burung wak wak! Ambik. Hahahaha! Boleh plak dia kenal burung wak wak tu kan. Bila husband dia carikan bawak balik tunjuk dah tengok dia tak mau pulak. Ok dia suruh lepaskan. Hahaha! Itulah ragam orang mengandung. 

Lately ni aku ada mintak nak makan 2 benda ni. Rasa teringin sangat. Dah macam rasa-rasa kat tekak dah. Antara yang aku teringin cheese kek yang meleleh tu, pastu nasi daun pisang. Hehehe! Then husband belanja makan mee bandung special. Itu tak mintak tapi husband baik hati belanja. Takde susah pun kan menu-menu yang aku teringin tu kan:)

Cheese kek tu husband beli dari officemate dia. Sedap. Nasi daun pisang ni makan kat Nirwana, USJ je. Yang ni memang hairan la sebab aku bukannya  penggemar kari. Tetiba boleh teringin nak makan nasi daun pisang plak. Mee bandung tu husband konon-konon nak suprise la. Ajak keluar makan, kemain jauh sampai ke Pulau Indah, Klang. Pastu dah sampai aku tengok kawasan eh macam bukan je. Kenapa dekat dengan area kedai terbengkalai. Tanya husband dia pernah datang ke, dia cakap tak.. tengok kat facebook je. Bila masuk kedai tengok eh semua lelaki customer dia. Semua abang-abang keje kapal je. Aku dah nak ajak husband patah balik. Hahaha. Bila masuk duduk je husband buat macam biasa je, order semua. Then baru bukak cerita dia dah pernah datang dah dengan bos dia. Ciss! Hahaha! Mee bandung yang special sangat husband cakap tu rupanya mee bandung ketam. Haa ade 2 ekor ketam pastu udang lagi. Boleh tahan sedap. Harga murah gils, macam tak percaya. HehehehE




Kek ni husband rasa 2-3 sudu je then aku habiskan. Sedap! Nanti boleh beli lagi.



Nampak tak meriah betul nasi daun pisang dia. Hahaha! Next time nak cuba dekat Nirwana Bangsar plak. 

Mee bandung ketam Pulau Indah. Hehehe! Harganye hanya RM13:00. Air jus kat sini pon sedap. Jus epal yang aku order betul-betul buah fresh, tak guna kordial. Gambo lupa nak snap. 




1 ulasan:

Terima Kasih Daun Keladi, Next entry komen la lagi ^_^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...