Selasa, 5 Januari 2016

Entry emosi lagi duka...

Hye & Assalammualaikum...

Tengah sedih ni. Eh tak tau la sedih ke, marah ke geram ke sakit hati. Huhuhu! 

Tu la kan orang cakap kerana mulut badan binasa. Kerana satu ayat terguris hati ini. Tak sangka plak la kan nak kena dengar ayat keramat tu. Ish..ish...sedih. 

Ada orang kate kita duk rumah mengangkang je kat rumah. Terkejut kita. Sebelum datang sedih ni sakit hati yang datang dulu. Lama sikit baru sedih, yelah orang yang rapat dengan kite cakap macam tu kan. Sentap la mak nok! 

Haah memang pun la aku duk mengangkang kat rumah ni. Hahaha! Ape ntah dorang ni expect kan, aku keje kot bukan seharian duduk rumah. Balik keje pukul 8 ke 9 malam. Dah lama tak balik awal. Kadang-kadang siapkan keje, kadang-kadang siapkan assignment. Kira ok la, assignment boleh settle sendiri, keje pun jalan... Tak susahkan orang lain:( 

Kalau balik keje dah lambat macam tu, memang la kadang tak buat ape. Mandi, solat then rehat terbaring depan tv. Sakit belakang, sakit pinggang ni ha bukan dorang rasa pun. Tapi bila time aku balik awal or aku mampu untuk buat keje, ade je aku buat... Kemas rumah, basuh baju or lipat kain dalam bakul. Takde pun rumah macam tongkang pecah, pinggan penuh singki. Semua ok je aku tengok. 

Masa mengandung ni je la aku macam ni. Sebelum ni aku masak suma sekarang je aku macam ni. Lagipun keadaan tak mengizinkan nak masak, nak pegi beli barang sendiri semua. Mana tak sedih kan bila orang cakap macam tu padahal aku tak pernah usik orang pun:( 

Panjang berjela pulak entry sentap ni. Hormon ibu mengandung memang macam ni kot. Hahaha! Mata orang semua buruk kita nampak, yang baik buat-buat tak nampak. Kita boleh terima kekurangan orang, tapi orang belum tentu boleh terima kekurangan kita. Ok lah nak pujuk hati sendiri nih. Kbai! 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima Kasih Daun Keladi, Next entry komen la lagi ^_^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...