Selasa, 10 Julai 2012

Galau di Hati....

Assalammualaikum...

Rindu ini datang lagi mengetuk pintu hati
Rindu ini membawa pilu yang meruntun jiwa
Aku rindukan wajahnya, aku rindukan suaranya...
Bahkan aku rindu ingin menyebut namanya.

Hati menangis saban hari mengenangnya
Merintih sepi melewati hari tanpanya disisi
Terkadang aku hilang arah, terkapai-kapai mengemudi bahtera hidup
Sukarnya untuk aku berdiri, melawan arus pancaroba dunia...

ABAH,
Kau pergi tanpa sempat aku mencurah kasih, menabur bakti
Kau tinggalkan diriku disaat-saat aku dahagakan tunjuk ajarmu, hauskan kasih sayangmu
Kau pergi tanpa kerelaan
Namun siapa aku untuk menghalang sesuatu yang telah tersurat...

ABAH,
Walau hati sukar untuk mengerti...
Walau rindu tidak akan pernah padam...
Aku harus akur pada Qada dan Qadar DIA
Aku harus REDHA...

Nota : Ya Allah...Rindunya aku pada arwah abah;( Tak terucap dengan kata, tak terzahir dengan perasaan. Saban hari ingatan singgah pada arwah. Saban hari gambar abah aku kucup. Itu sahaja yang mampu bagi meredakan rindu yang acapkali bertandang. Siang dan malam doaku, agar kami dipertemukan kelak di SyurgaMu. Rindu ini tidak akan padam, ingatan ini tidak akan mati walau jasadmu bersemadi kaku... Al-Fatihah.




Sumber Gambar: Google

1 ulasan:

Terima Kasih Daun Keladi, Next entry komen la lagi ^_^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...