Selasa, 11 Januari 2011

Kekalutan Fikiran!

Saat ini baru berkesempatan untuk mencoret sesuatu di tahun 2011 ini...
Memulakan semester kedua sebagai pelajar separuh masa hari ini, sebenarnya dengan hati yang tidak keruan dan tenteram. Banyak perkara yang mengasak di minda. Bermacam persoalan yang timbul memenuhkan ruang fikiran ku.

Entah apa yang tidak kena, aku sendiri tidak pasti...tetapi paling ketara adalah rasa kehilangan yang amat sangat melekat di sanubari. Kehilangan semangat dan tujuan utama perjuangan ku barangkali!

Bagaimana ya ingin mengaturmya semula? Menyusun segalanya seperti sediakala? Tujuan utama perjuangan ini harus berubah, semangat perjuangan ini perlu di pupuk semula...dan yang paling penting rasa rindu itu harus di bawa pergi...

Kadangkala terlintas di fikiran, adakah aku terlalu berharap ada keajaiban yang membawanya kembali hingga sukar untuk aku melepaskannya. Adakah aku terlalu mengharap akan ada peluang kedua bersamanya?! Jika di tanya pada hati, ya...aku masih mengharap! Tetapi bila akal waras ku berfikir, segera mengingatkan aku agar jangan terlalu tinggi menaruh harapan, takut nanti hati ini akan lebih hancur dari apa yang di rasai sekarang! Hah! entahlah, aku seperti merasakan yang dia akan kembali!

Ya Allah! tenteramkanlah hati ku ini. Permudahkanlah segala urusan ku, Berikan aku kekuatan menempuh dugaan mu ini dan KAU tunjukkanlah aku jalan yang benar! Ya Allah makbulkan doa2ku. Amin...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima Kasih Daun Keladi, Next entry komen la lagi ^_^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...