Jumaat, 14 Januari 2011

MImPi oH MimPI!

Malam ku bermimpi
Hai dengan satu bintang
Berkata-kataku di jendela
Ku lihat kanda tersenyum memandang
Asmara bergelora meresap ke dada.....

Ha! Sambl drive nak ke office tadi aku google mencari lirik lagu tuh dek kerana malam tadi bermimpi la.
Ermm...mimpikan si dia. Sebelum tidur semalam, tak la plak mengingat akan dia, alih-alih mimpi plak. Tapi, salah seorang teman berkata...jika kita mimpikan seseorang tu, tandanya orang itu sedang ingat atau merindui kita. Hah! benarkah? Benarkah ada ingatannya untukku??

Selalu juga la aku diberi petanda melalu mimpi. Dulu aku tak kisah pun pasal mimpi-mimpi ni tapi satu kejadian yang benar-benar berlaku seperti yg aku mimpikan...buat aku tak senang duduk kalau bermimpikan yang pelik-pelik neh.

Kejadian benar yang berlaku, malas nak cerita dah...benda yang menyakitkan hati! Lagipun semunya dah takde dah pun. Tapi ape yang aku nak bagitau...aku memang bermimpi berulang kali benda tu. Aku pun hairan gak....alih-alih ianya memang sedang berlaku seperti yang aku mimpikan!

Mimpi pelik, selepas mendaki Broga hari tu! Malamnya aku mimpi...aku kat halaman rumah, sedang keluarkan something dari kereta. Tiba-tiba aku dengar kecoh orang berlari masuk rumah, kunci pagar bagai sebab kena kejar dengan kambing putih. Aku pun, bila dah kecoh-kecoh, kelam-kabut juga nak masuk rumah. Tapi pintu aku berkunci...aku panggil-panggil housemate aku bukak pintu. Pastu terus aku terjaga....

Termenung jugak la aku sekejap pukul 3 pagi tuh, fikirkan apa maksud mimpi tu. Kenapa kambing, kenapa warna putih. Aku dah seram dah, yelah baru balik mendaki, hutan plak tuh. Aku terlanggar sesuatu ke, tegur sesuatu kah? Sempat aku capai henpon, google pasal mimpi itu. Tak dapat details sangat, tapi 2-3 article yang aku baca memberi maksud yang hampir serupa. Di mana jika bermimpikan tentang kambing, akan mendapat harta atau usaha kita akan membuahkan hasil atau ganjaran. Wallahualam...

Apa-apapun, seperti yang kita sedia maklum...mimpi hanyalah mainan tidur. terpulang pada individu untuk mentafsirkan mimpi masing-masing! Hehehehe!!!

1 ulasan:

  1. saya suka lagu tu juga...
    asmara bergelora...uji n hail..he333*_*

    BalasPadam

Terima Kasih Daun Keladi, Next entry komen la lagi ^_^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...