Rabu, 12 Januari 2011

Penipuan di mana-mana!

"Siakap senohong, gelama ikan duri
Bercakap bohong lama-lama mencuri..."

Ha! Tipu, Bohong, Auta dan yang sewaktu dengannya...

Kenapa la perlu menipu iya?! Nanti-nanti sendiri juga akan susah...setiap masa nak kena 'cover line' sebab takut terkantoi. Tetapi, bak kata pepatah...sepandai-pandai tupai melompat, ke tanah juga akhirnya. 'Cover line' lah cemerlang macamana pun, pasti akan terdedah jua kebenaran itu.

Alamak, apasal plak saya membebel pasal tipu, bohong suma neh! Ayok!!! Ni nak chegita la neh...

Alkisah tersebutlah kisah...mengenai seorang hamba ALLAH yang sangat suka menipu dan penuh dengan misteri. Walaupun benda kecik je yang di tipunya tetapi apabila dah banyak sangat penipuannya akan membuatkan orang lain naik menyampah.

Saya sendiri tak faham la spesis ape manusia ini. Kalau setakat tipu semata-mata nak dapatkan nama, nak kan kemegahan, adoi tolonglah...keji kot perbuatan mu itu. Mula-mulanya aku tak kisah pun tetapi semakin menjadi-jadi penipuannya itu! HuHuHu! Kesian kat sorang hamba Allah yang lagi sorang neh. Usaha dia takde pun orang nak percaya, sebaliknya si penipu tu juga yang orang yakin. Adoi! nasib badan la, bila berkawan dengan penipu ni. Sabar ye, sahabatku "A"! Marilah sama-sama kita berdoa supaya dia di beri petunjuk dan hidayah untuk tidak menipu lagi. Sabar ajelah wahai hati...bagi peluang lagi yer!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima Kasih Daun Keladi, Next entry komen la lagi ^_^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...