Ahad, 10 Julai 2011

Saya rindu abah saya...

Saya sayang abah saya! Sayang sangat-sangat! 

Perasaan amat tidak tenteram. Pilu dan sedih apabila terkenang...
Saya rindukan abah saya. Saya menangis dan terus menangis kerana terlalu rindukan abah...Bengkak mata ni pasti tak bole nak sembunyi lagi dah...

Abah,
Yong sayang abah
Yong rindu abah
Yong masih belum boleh menerima kenyataan ini sepenuhnya...
Kenyataan yang abah dah tiada...abah dah tinggalkan kami
Abah takkan kembali lagi...

Abah,
Kenapa terlalu cepat abah pergi...
Hampir sebulan berulang-alik ke hospital teman abah...hari2 yong doa abah bangun..
Walaupun setahun sekalipun yong sanggup tunggu, tapi abah pergi jugak.
Abah tak bangun lagi....

Abah,
Tahu tak betapa yong perlukan abah, Mak perlukan abah & Adik2 perlukan abah...
Abah...kami tidak bersedia untuk semua ini, kami masih belum puas hidup dengan abah...

Abah,
Yong rindukan abah...
Tuhan shj yang tau abah
Yong menangis, bila ingat abah..
Yong tak cakap dengan mak, nanti mak sedih...
Sedih mak lagi banyak...

Abah,
Kadang2 yong rasa tak tertanggung semua ni...
Yong boleh senyum...boleh berlagak kuat
Tapi, yong tak dapat tipu diri sendiri...
Yong sakit abah, sakit sangat...
Bila abah pergi...
Semua kegembiraan dah takde lagi abah..

Abah,
Hari-hari yong doa, dapat jumpa abah... tengok abah walau seketika...
Tapi Allah belum makbulkan doa yong
Yong takkan putus asa berdoa...Yong sayang abah, yong akan terus berdoa, temani abah di sana...yong kena kuat, sbb yong nak doa untuk abah... 
Abah dengar kan doa yong
Yong takkan lupakan abah walau sesaat, kami takkan lupakan abah...
Sayang kami tak pernah berkurang walau abah semakin jauh..
Yong janji, yong jaga mak, adik2 dan tok. Kesian tok abah... Tok pun sedih abah dah takde...

Abah,
Nantikan kami di sana ya...
Semoga kita berkesempatan jumpa di sana nanti
Semoga Allah makbulkan doa2 yong agar kita dapat berkumpul di sana kelak sebagai sebuah keluarga semula...

Ya Allah,
Ampunilah segala dosa-dosa abahku sepanjang hayatnya di duniamu
Tempatkanlah abahku di dalam syurgaMu bersama orang-orang yang beriman dan beramal soleh...
Amin...

Ya Allah,
Sungguh hebat dugaanMu terhadapku...
Ku mohon, disebalik dugaan itu agar diselit secebis kekuatan untuk aku terus berdiri agar dapat aku berdoa untuk abah di sana...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima Kasih Daun Keladi, Next entry komen la lagi ^_^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...